8 Aralık 2012 Cumartesi

Enchant (Röportaj)



                                                     ENCHANT (Röportaj)

“TUG OF WAR” albümü sonrası grubun gitaristi Douglas A. Ott ile yapılan kısa bir röportaj.


 -Selam. Bir rock magazin adına yazarken Enchant’ın “A Blueprint of the World” ve “Break” albümlerinin ismini zikrederek başlıyorum ve hem yazdığınız sözler hem de müzikler progressive rock grupları arasında çok özel bir yere sahip.

Douglas: Teşekkürler. Müziğinizi beğendiğinize sevindim ve bize yardımcı olduğunuz için size minnettarım.

-İlk albümünüz Marillion gitaristi Steve Rothery öncülüğünde çıktı. Hala görüşüyor musunuz?

Douglas: Çok teşekkür ederim. Steve’in bize artık manevi destekten başka bir şekilde yardım ettiğini söyleyemeyeceğim. Ancak hala yine de dostuz ve hep birlikte çok daha iyi olacağını umuyorum.

- “Wounded” ve diğer albümlerinizdeki bu duygu yoğunluğunu nasıl açıklarsın? Çok duygusal melodilerin var.

Douglas: Bunu gerçekten bilmiyorum. Tüm söyleyebileceğim bizi duygusal olarak etkileyen müziğe belirli bir bağlılığımızın olmasıdır. Bir şarkıyı yazarken müzikte ifade etmek istediğim duyguyu gerçekten hissetmeye çalışırım. Belki de bu, müziğimizin neden duygulu olduğununun açıklamasıdır. Benim için müzikte duygunun anahtarı şudur: Hissetmiyorsam çalmam!

- XEN projesi dışında başka bir projede olacak mısın?

Douglas: Bazı farklı projelerde çalışma fikriyle meşgulüm ancak henüz gerçekleşmiş değil. Yakında solo bir albüm yapmayı umuyorum.

- Eski davulcunuz Paul ile yeni davulcunuz Sean arasındaki farklar neler? Sean biraz daha ağır kalıyor gibi.  Bu sebeple müziğiniz biraz farklılık gösterdi ileride de bu devam eder mi?

Douglas: Bunu söylemek gerçekten zor. Sean ile çalmak Paul ile çalmaktan bana farklı bir şekilde ilham veriyor. Sean’ın daha ağır çaldığını düşünüyorum ve Paul kadar da bütünüyle teknik değil. Bu beni daha da çok rock müziğine yoğunlaştırıyor. Sean’da zaten Genesis, RUSH, King Crimson ve Tool çok seviyor. İşte böyle ileride ne olacağımızı bilemezsin.



-“A Blueprint of the World” albümündeki “At Death’s Door”’un sözleri gerçek hayattan esinlenme mi?

Douglas: Çok güzel soru. Bu şarkı herhangi birinin ölümünden doğrudan etkilenen bir beste değil ancak insanların birbirlerini kaybettiğinde neleri gözden geçirdiklerini, ne hissettiklerini görmek gibi bir sonuçtan fazlasını göstermektedir.

- XEN projesine ne oldu? Devamı gelecek mi?

Douglas: Başka bir XEN albümü yaptığımızı söylemeyi isterdim. Paul ile bu konuda sık sık konuşuyoruz. O başka şeylerle ilgilenmekle meşgul ve şu anda buna zamanı yok. Buna rağmen iyi şeyler yapıyor ve yakın gelecekte birlikte çalışacağımızı umuyorum.

- Genel olarak RUSH ve onların albümü “Vapor Trails” hakkında neler söylersin?

Douglas: İyi soru! Dürüst olmak gerekirse albümden pek etkilenmedim. Sanırım “Power Windows” ya da “Permanent” Waves” albümlerinin soundunu beğeniyorum. Buna rağmen “Test For Echo”yu çok beğendim. Herhalde “Vapor Trails”in oldukça gürültülü sounduna karşılık daha melodik bir RUSH’ı tercih ederim.

- Şarkı sözlerini yazarken hangi yazar/şair’den etkileniyorsun?

Douglas: Ben Robert Frost’u severim. Ancak doğruyu söylemek gerekirse değişik şarkı sözü yazarlarından daha çok ilham alıyorum. Jellyfish’den Andy Strummer favorilerimdendir. Bence bu tam anlamıyla yalınlığa karşılık betimsel bir yolun gerisinde senin anlamını elde etmeye çalışmaya indirger. Bu benim en gözde yaklaşımımdır. Herkesin bağlantı kurabileceği bir şey.

- Nelerden ilham alırsın?

Douglas: Yaşam. Herhangi bir şeyin en çok melankolik tarafından ilham alıyorum. Ted ve ben düşünürüz ve bu şarkı sözlerimizle, melodilerimizi ve müziğimizi bir araya getirdiğimiz şekilde ortaya çıkar. Yazdığımız bir şarkının büyük bir şarkı olduğunu söyleyemem ama her birinin özel kimliğini yaratmaya çalışıyoruz. Kimi zaman bazı şarkılar daha özel oluyor sanırım. J

- Cevapların için teşekkürler Douglas.

Douglas: Sana da teşekkürler. Yine görüşmek üzere.

*rockstation'da yayımlanmıştır. (2005)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder