9 Kasım 2012 Cuma

Arena - The Visitor



ARENA
THE VISITOR
Verglas Music


          Arena onlarca yer altı progresif gruplarından birisi. Bu topluluklar çok çeşitli müzik firmalarına bağlı olup aynı zamanda gerek solo albümlerde olsun gerekse de bir grup ismi adı altında olsun birbirlerine destek niteliğinde sessiz sedasız mükemmel işlere imza atıyorlar.

          “The Visitor” Arena’nın 5. albümü ve bundan önce bir konser çalışması ve tamamen akustik ve new age etkili çalışmalarında bulunduğu “The Cry” adlı bir EP’de çıkarmışlardı. “The Visitor” çok ciddi, çok karanlık, duygusal ve hüzünlü bir yapıya sahip bir neo-progresif şaheseri. Hüzünlü olduğu kadar duyarlı büyük bir yapıt. Öksüz bir çocuğu anlatış, hayatı acımasız bir şekilde eleştiriş, bir şeylere ulaşmak isteyip de ulaşamama. Bir yalvarış, bir haykırış ve belki de ölüm. Konsept bu kadar güçlü. Grubun klavyecisi Clive Nolan’ın –Albümdeki bütün lirik yazımını kendisi üstlenmiştir.- rüyalarından etkilenerek oluşturduğu bu albüm karakterler göstererek, dinlerden, incil’den kutsal kitaplardan yararlanarak yarattığı nadide bir eser.
Paul Wrightson’ın eski Marillion vokalisti FISH’i andıran sesiyle hızlı şarkılarda bile hüüznlü söyleyişi inanılmaz. Gitarlarda John Mitchell, klavyede aynı zamanda Pendragon adlı neo-progresif grupta da çalan Clive Nolan, baslarda IQ’dan John Jowitt ve davulda ise eski Marillion davulcusu Mick Pointer var. Bestelerin hepsi gruba ait olup ayrıca albümde iki adet enstrümantal eser vardır. Kapak çalışmasını ve cd’nin iç dizaynını hazırlayan ise yine ünlü bir isim olan Hugh Syme. Kendisi daha önce Megadeth, Rush, Def Leppard için de çalışmalar yapmıştı. Bu çalışmanın çıkış yılı 1998 gözüküyor ama ülkemize geldiği yıl 1999’a rastlıyor. Bunun gibi kaliteli yapımların ülkemize biraz geç ulaşması ve hatta bazen hiç ulaşmaması sinir verici bir olay. Sanırım bu plak şirketlerinin büyük olmamasından kaynaklanıyor. Distribütör olayları ve bağımsız şirketler de bu konunun diğer iki ana konusudur.

        1997 yılının kış aylarında kaydedilmiş albümde toplam 14 çalışma yer almakta. Daha ilk şarkı olan “A Crack In The Ice”da “Dead calm, raining all over me, too late, sense of mortality” gibi ciddi liriklerle açılan albümde klavye kullanımının ustalığı, kullanılan tonlar fevkalâde. Bu özellikle ikinci şarkı “Pins and Needles”a girişte çok iyi belli oluyor. Nolan’ın ustalıkla zikrettiği bu klavye oyunları sayesinde müthiş bir maceraya merhaba diyoruz. Entrümantal “Elea” ve “Hanging Tree” Pink Floyd ciddiyetiyle kaydedilmiş ve gitarist John Mitchell’ın David Gilmour vari nidalarıyla süslenen uçuk ve hüzünlü çalışmalardan ikisi. “A State of Grace”, “In the blink of an Eye”, “Don’t Forget to” Breathe” biraz tempolu olsalarda sözler ve vokalistin can alıcı yorumları sayesinde güzelliğe dönüşüyor. Arena hüznün diğer bir yüzünü “Serenity” adındaki enstrümantal çalışmada gösteriyor. Ardından palyaçoların trajikomik hikâyeleriyle süslendiği “Tears In The Rain”le devam ediyor. Sonraki şarkı “Enemy Without”a giriş çok ustaca yapılmış. Şarkıya sinsice sızan vokalist Paul Wrightson şarkının sonlarına doğru haykırıyor ve sesi bir yakarışa dönüşüyor. “The Visitor” adlı albümün sonlarına gelinirken albümle aynı adı taşıyan şarkının mükemmel bir final olduğunu söylemek lazım.
Eğer progresif, neo-progresif rock’tan hoşlanıyorsanız bu albüme bir şans verin. Benim de artık bu günlerde bu albümden bir dörtlük beynimden silinmeyecek gibi. Belki de sonsuza…

"No!Don’t let the child die here
Don’t let the child die here
Don’t let his life just fade away
Don’t let the child die …"

*köprüaltı heavy metal dergisinde yayımlanmıştır.
1999


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder